Changes are opportunities. How do I use them continuatively?

Sibiu Quality Days 2017

 

Sibiu Quality Days 2017    

 

Vizita companiei SC Compa SA a marcat deschiderea celei de-a opta ediții a conferinței Sibiu Quality Days. Ioan Deac, manager general al Compa SA, a ținut un discurs de bun-venit participanților și a prezentat câteva date despre compania sibiană. Cu impresiile practice, cum se trăiește managementul calității într-o companie cu capital privat românesc, cei 54 de participanți au demarat în programul de 2 zile, cu workshop-uri de specialitate. 

 

„Changes are opportunities. How do I use them continuatively? Acesta a fost motto-ul Sibiu Quality Days, care s-a desfășurat în data de 16 și 17 noiembrie 2017, la Sibiu. Evenimentul reprezintă de departe cea mai mare întrunire a experților din domeniul calitătii din România, fiind deja recunoscut in industrie, ca unul de anvergură.

 

Participanții acestui eveniment provin din toate departamentele: calitate, producție, logistică, achiziții și HR din industria automotive si nu numai. Cea mai mare parte a participanților, un număr de 26, a venit de la companii din industria automotive din județul Sibiu dar și din alte părți ale țării precum Arad, Argeș, Bihor, Brașov, București, Cluj, Mureș, Satu Mare și Cluj.

 

„Eu personal sunt încântat să văd cum crește interesul pentru tema „calitate”, mărturisește Werner Seeger, organizatorul conferinței.

„Conferința reprezintă o platformă națională benefică schimbului de cunoștințe, iar experți din toată țara folosesc aceste două zile pentru un schimb de experienta favorabil, pentru a se pune la curent cu ultimele dezvoltări din branșă.”

 

Mulți dintre participanți lucrează pentru companii din industria automotive, așa cum arată o scurtă privire pe lista de înregistrare, unde găsim companii de renume internațional, precum CIS Automotive Cable, Hirschmann Automotive, Coficab Eastern Europe, Marquardt Schaltsysteme SCS, Kromberg Schubert, Kuka sau ODU Manufacturing, dar și firmele cu capital autohton, ca Electroprecizia Automotive, Compa sau Elba SA.

 

În față cererii mari din partea participanților, organizatorii au oferit pentru prima oară cinci workshop-uri, care au fost conduse de experți reputați din industria auto. Moderatorii conferinței din acest an au fost Robert Jugan-Elias de la Jemacon Q-Engineering, Adrian Iovanescu, Quality Manager, Alexandra Petculescu de la Marquardt Schaltsysteme S.C.S., Roland Joldis de la INTEVA PRODUCTS Salonta SRL precum și Werner Seeger în funcția de consultant privind organizarea personală.

 

Cei cinci experți au discutat teme de o importanță majoră,cum ar fi: leadership, experiențe practice cu IATF 16949, managementul instrumentelor de calitate, gestionarea schimbărilor în procesul de producție și auditul proceselor conform VDA 6.3. În plus, conferința a avut în program si un discurs de specialitate, extrem de apreciat, susținut de Andrei Văcaru care a vorbit despre limbajul din corporații, punctând pe ambiguitatea comunicării și subestimarea problemelor.

 

„Calitatea rămâne un subiect din ce în ce mai important chiar dacă ne gândim la provocările care afectează toate domeniile industriei”. Cu aceste cuvinte a încheiat Werner Seeger conferința din acest an. Data celei de-a 9-a ediții Sibiu Quality Days 2018, este deja stabilită – 22 – 23 noiembrie 2018.

 

 

Workshop-uri

 

Workshop I

Schimbările au nevoie de leadership.
Ce este important pentru mine pentru a avea succes?

 

Referent: Werner Seeger, Organization- and Personal Developer, Senior Consultant WSQR SRL

 

Descriere
Schimbarea este întotdeauna prezentă și, în același timp, leadership-ul într-o organizație activă și valoroasă este cerut mai mult decât oricând. Printre aspectele importante în acest context se numără și delegarea responsabilității, securizarea dezvoltării angajaților precum și promovarea încrederii în cadrul companiei.

 

Obiective
Participanții acestui workshop vor putea învăța ce trebuie luat în considerare de către un manager responsabil într-un proces durabil, de ex.:

 

  • consolidarea percepției (a mea și a celorlalți) asupra mediului.
  • structurarea clară a proceselor de interacțiune și de grup.
  • reflecție asupra propriei funcții cât și asupra comunicării.

 

 

Workshop II

1 an de IATF 16949:2016 – Experiențe practice

 Fully Booked!!

 

Referent: Robert Jugan-Elias, Economist, Jemacon Q-Engineering

 

Descriere

IATF 16949 împlinește un an de la publicare. Acest standard stabilește cerințe noi pentru industria furnizoare. Din acest motiv, organizațiile sunt sceptice și confuze. La prima vedere, implementarea acestor cerințe noi pare să implice o muncă titanică. Să fie într-adevăr așa?

 

Obiectiv

Acest atelier abordează teme orientate pe practică în ceea ce privește noul IATF 16949. Transferul de cunoștințe are loc prin implicarea participanților atât pe baza unor exerciții de grup, precum și pe baza unor discuții.

 

 

Workshop III

Managementul instrumentelor de calitate și metode de abordare – Rezultatele de mâine sunt reflectate de acțiunile de azi

 

Referent: Adrian Iovanescu, Quality Manager

 

Descriere

Aceste activități conțin un număr de instrumente care pot aduce valoare adăugată atât pentru perfecționarea dumneavoastră profesională cât și beneficii pentru fabrica în care vă desfășurați activitatea ( Ishikawa diagram, 5 why analysis, brown paper technique, feedback); Instrumentele și abordările vă vin în ajutor pentru a fi mai eficienți și pentru a construi angajamente și responsabili/responsabilități (plan de sedințe & brainstorming, 6 hats, 3×120°, SWOT).

 

Fiecare instrument și abordare este descrisă clar și simplu în maniera de a fi folosite de dumneavoastră fără necesitatea unor sesiuni de pregătire suplimentare. În activitățile noastre de zi cu zi știm ceea ce trebuie realizat, iar cheia succesului este cum să facem toate acestea într-un mod realistic; Cum facem legătura între Instrumentele de calitate și Controlul/ Administrarea instrumentelor. Instrumentele pot fi folositoare pentru dumneavoastră, pentru cei implicați în diverse proiecte sau activități operaționale care necesită îmbunătățiri solicitate sau așteptate.

 

Obiectiv

Aplicarea instrumentelor de calitate în fabricile de producție

 

 

Workshop IV

Gestionarea schimbărilor în procesul de producție. Cum devin riscurile oportunități?

 Fully Booked!

 

Referent: Alexandra Petculescu, Operations Director, Marquardt Schaltsysteme S.C.S.

 

Descriere

Schimbarea face parte din viața fiecăruia. Uneori schimbările ne bucură, alteori dimpotrivă. Industria automotive vrea ca fiecare schimbare să fie considerată un risc. Riscul este omniprezent într-un proces de producție, iar standardul adaugă noi cerințe pentru a include sursa fiecărei schimbări.

 

Obiectiv

În cadrul workshopului vom analiza cum fiecare cerință nouă / modificată se adresează cărui fel de risc. De asemenea, vom vedea cum îndeplinerea cerințelor standardului ne ajută să transformăm riscurile în oportunități și în potențiale de economisire.

 

 

Workshop V

VDA 6.3 Auditul proceselor înseamnă îmbunătățirea proceselor. Cum îl pot aplica cu succes? 

Referent: Roland Joldis, Supplier Quality manager, INTEVA PRODUCTS Salonta SRL

 

Descriere

Auditul de proces joacă un rol esențial în funcționarea unei organizații. Atunci când este implementat, operat și gestionat eficient, auditul proceselor VDA 6.3 este un important instrument de management și de suport pentru a ajuta o organizație să-și atingă obiectivele. Auditurile de proces identifică în mod clar punctele slabe, riscurile și punctele forte în cadrul proceselor și îndeplinesc în întregime necesitatea de a desfășura audituri de proces datorită cerințelor specifice ale clienților și IATF 16949 într-un mod eficient și eficace. În 2016, standardul de audit stabilit VDA 6.3 (a doua ediție 2010) a fost revizuit de grupul de lucru VDA și specificat pe baza experienței și a feedback-ului de la toate părțile interesate. Scopul a fost simplificarea evaluării și alinierea chestionarului la noile cerințe.

 

Obiectiv

Obiectivul acestui workshop este să îndrume participanții spre o implementare eficientă și eficace al auditului de proces conform VDA 6.3 și să evidențieze diferențele dintre ediția 2010 și 2016.

 

 

Discurs de specialitate

De ce limbajul din corporații nu “face sens”: despre ambiguitatea comunicării și subestimarea problemelor.

 

Referent: Andrei Văcaru, Trainer, Senior Partner la Human Performance Development Intl.

 

Limbajul este forma prin care reușim să exprimăm propriile dorințe, nevoi, speranțe și îndoieli. Ar putea fi calea cea mai simplă către rezolvarea problemelor dar se dovedește a fi modalitatea prin care ne departăm unii de alții. De cele mai multe ori ne adaptăm limbajul la diferite situații, chiar dacă asta pune bariere între noi. Iar companiile nu fac excepție de la această regulă.

 

Când oamenii folosesc cuvinte alambicate, fraze pompoase și exprimări vagi, este clar că nimeni nu vrea să vorbească despre elefantul roz din mijlocul camerei. Așa apare limbajul de lemn. Forma de comunicare menită să acopere în loc să rezolve, folosită pentru a evita răspunsuri, pentru a da un caracter oficial și rece relațiilor dintre oameni.

 

 

Referenți

 

Werner Seeger - Consultant al Managementul CalitatiiWerner Seeger dispune de mulți ani de experiență și lucrează în domeniile:

 

  • introducerea și reorganizarea sistemelor de management
  • dezvoltarea personalului și a organizațiilor
  • managementul și optimizarea proceselor
  • coaching pentru cadre de conducere

 

 

Robert Jugan-EliasRobert Jugan-Elias vine cu cei peste 20 de ani de experiență cuprinzătoare în industria automobilelor – a început la BMW și a continuat în industria furnizoare de automobile în calitate de manager responsabil cu calitatea. De câțiva ani, acesta lucrează cu succes într-un cadru internațional în funcția de 3rd party Lead Auditor pentru IATF 16949:2016. Este instructor și examinator autorizat de VDA pentru IATF 16949:2016, VDA 6.3 etc. În plus, Jugan-Elias conduce grupul regional al Societății Germane pentru Calitate (Deutsche Gesellschaft für Qualität – DGQ) din Bavaria de Jos.

 

 

Adrian IovanescuAdrian Iovanescu este Director Calitate la o companie de top din industria automotive, divizie de cablaje auto. Și-a început cariera profesională în industria automotive ca si operator echipamente semiautomatizate. Prin muncă, rezultate și consecvență a avut șansa de a ocupa diverse poziții de middle management. A făcut parte din echipele de proiect în lansarea anumitor fabrici din Europa și Africa de Nord și a ocupat funcții de management în diverse fabrici din România. De-a lungul experienței de 15 ani în industria automotive a înclinat spre partea tehnică, cu prioritate spre calitate.

 

 

Alexandra PetculescuAlexandra Petculescu și-a început carierea ca inginer calitate acum 14 ani. A ocupat diverse poziții în calitate în mai multe firme din domeniul automotive iar în paralel s-a calificat ca și auditor de terță parte conform standardului ISO/TS 16949, IATF 16949. În prezent conduce departamentul de operațiuni al firmei Marquardt Schaltsysteme România. În actuala poziție este responsabilă de calitatea și cantitatea produselor livrate. A urmat numeroase cursuri și specializări atât în domeniul calității cât și al îmbunătățirii proceselor, d.e. VDA 6.3,MSA, SPC, Core TOOLS, Bazele Kaizen, 5S, OEE, etc.

 

 

Roland JoldisRoland Joldis și-a început activitatea în domeniul calității la Daimler AG Rastatt. Reîntors în țară și-a continuat dezvoltarea în cadrul companiilor Takata Arad și TRW Timișoara ocupând poziția de inginer calitate, apoi coordonator al departamentului calitate pentru furnizorii componentelor de module airbag. În momentul de față este Manager Calitate Furnizori în cadrul Inteva Products Salonta și de asemenea coordonează și tranziția sistemului de management al calității la noul standard IATF 16949. Este certificat VDA 6.3, Six Sigma Black Belt și Lead Auditor SMC.

 

 

Andrei VacaruAndrei Văcaru are o experienţă de peste 12 ani în jurnalism şi comunicare. Ca jurnalist și prezentator pentru emisiuni şi evenimente TV, publice sau corporate, a descoperit secretele discursului public şi le-a folosit pentru îmbogăţirea cursurilor de “Public Speaking” şi “Presentation Skills”. Începând cu anul 2008, este şi furnizor de comunicare corporate. Este trainer acreditat A.N.C. şi are o experienţă de peste 7 ani în organizarea şi facilitarea team building-urilor. A observat tipologiile echipelor din zeci de companii şi, de fiecare dată, a ajutat participanţii să descopere atuurile care le pot asigura drumul către succes.

 

Sponsori ai Sibiu Quality Days 2017

SPONSOR

 

KUKA Systems Group

 

KUKA Systems SRL Sibiu face parte din Grupul KUKA Systems, unul dintre furnizorii lider de servicii de inginerie pe piaţa mondială şi unul dintre producătorii lideri de sisteme automate de producţie. Clienţii noştri sunt companii din domeniul industriei automotive, aerospaţiale şi energetice. Sfera noastră de performanţă cuprinde produse şi servicii pentru aproape toate aplicaţiile din prelucrarea industrială a materialelor metalice sau nemetalice.

Cu 5800 de angajati în peste 15 ţări fiecare companie lucrează pentru soluţiile de producţie din viitor.

In cadrul filialei KUKA Systems SRL din Romania, are loc productia, montajul, precum si instalarea electrica si pneumatica a sculelor de prindere, asa numitele Orange Tools. In a doua etapa urmeaza kit-urile pentru graifare si cadre de prindere, piesele de contur si piesele individuale de productie.

Filiala romaneasca a KUKA se afla in Sibiu, vechiul Hermannstadt, un oras in care exista fabrici de productie si multe alte companii germane.

Aflaţi mai mult despre KUKA Systems

 

 

 

 

PARTENER

 

S.C. COMPA SA

 

Compa SA SibiuCu o experiență de peste 130 de ani în domeniul prelucrărilor mecanice, Compa și-a câștigat renumele de-a lungul timpului datorită calității și a diversității produselor și serviciilor sale, devenind un partener de încredere pentru cei mai importanți producători de componente din industria auto.

 

Principalele grupe de produse sunt: componente pentru sisteme de injecție; lame, brațe și prinderi pentru ștergătoare de parbriz; cartere centrale, flanse și role pentru turbosuflante; pinioane pentru casete de direcție; componente pentru coloane de direcție; arcuri; piese ștanțate; piese forjate; transmisii cardanice; ansamble mecano-sudate; componente pentru instalații de aer condiționat; echipamente industriale, matrițe și scule.

 

Procesele de top aplicate în proiectele Compa, ce integrează pe scară largă echipamente CNC asociate cu procedee de detectare a defectelor și cu metode statistice de control, permit garantarea constanta a calității. Utilizarea tehnologiilor moderne de prelucrare prin așchiere, utilizarea laserului pentru tăieri sau control, acoperirile metalice sau peliculogene, tratamentele termice, celulele robotizate, tehnica controlului dimensional, asociate cu conceptul operațional lean, fac din Compa o firma de succes cu rezultate remarcabile în ultimii ani.

 

Compa este un partener puternic pentru unii dintre cei mai importanți operatori internaționali ai industriei auto: Bosch, Delphi, Honeywell, Fuji-Koyo, Jtekt, Dacia-Renault, Daikin, INA Schaeffler, ThyssenKrupp Bilstein, Takata, Haulotte Group, Hutchinson, BOS, etc. Harta Compa cuprinde peste 24 de țări, de pe 4 continente, dintre care amintim: Franța, Statele Unite, Germania, Cehia, Belgia, Olanda, Italia, China și India.

 

Aflați mai mult despre COMPA …