2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016

Managementul Calitatii

50 de manageri de calitate s-au întâlnit la Sibiu Quality Days 2016

 

Mai mult de 50 de manageri și ingineri s-au întrunit la Sibiu Quality Days să discute, timp de două zile, noutățile din domeniul managementului calității.

 

Participanții acestui eveniment au provenit din din departamentele de calitate, producție, logistică, achiziții și HR din industria automotive și nu numai. Cea mai mare parte a participanților vine de Ia companiile din industria automotive din județul Sibiu dar și din alte părți ale țării precum AIba, Arad, Bihor, Brașov, Mureș sau Satu Mare.

 

“Numărul mare de participanți inregistrați anul acesta este un record în istoria evenimentului”, mărturisește Werner Seeger, organizatorul conferinței. “Se vede că din ce în ce mai multe companii pun accent pe calitate și, de asemenea, iși trimit angajații Ia evenimente de specialitate pentru un schimb profesional de experiențe”, a mai subliniat Werner Seeger.

 

Sibiu Quality Days 2016Mulți dintre participanți lucrează pentru companii din industria de automobile cum arată o privire pe lista de înregistrare, unde se regăsesc nume internaționale, precum-Autoliv România, Brandl RO, CIS Automotive Cable, Hirschmann Automotive, Kromberg & Schubert, Kronospan Sebeș, Kuka Systems, Marquardt Schaltsysteme SCS sau ZES Zollner, dar și firme cu capital autohton, ca Policolor, ALRO, Automecania Mediaș, Compa sau Flaro Prod.

 

După părerea organizatorului, Werner Seeger, succesul conferinței din acest an indică și faptul că există dorința între experți de a se informa despre noile tendințe în domeniul sistemelor de management cum ar fi standardul de calitate ISO 9001:2015 sau TS 16949 care se aplică, în special, în industria automotive. Pe lângă aceasta este de remarcat că tema calității nu este numai o întrebare de sisteme de management sau de metode, ci, din ce în ce mai mult, o chestiune de management al personalului sau al riscurilor.

 

Sibiu Quality Days 2016 - Workshops

 

Prin urmare, programul s-a orientat pe cerințele descrise mai sus. Patru ateliere de lucru au-fost pregătite pentru participanți, dându-le oportunitatea nu doar să-i asculte pe experții invitați, ci să și lucreze impreună cu ei. Experții în acest an au fost Dr. Liviu Bărnuțiu, Head of Quality Europe la Key Safety Systems, Cristian Bragă, Director Calitate la SC Preh Romania SRL, Dorin Herban, Director inginerie Industriali, și Liviu Țuicu, Director Calitate-Mediu la SC COMPA SA Sibiu, precum și Werner Seeger în funcția de consultant privind dezvoltarea organizațiilor și a personalului. Cei cinci experți au discutat teme ca gestionarea proceselor, analiza defectelor returnate, managenentul personalului și noile cerințe ale standardelor ISO 9001 și ISO/TS 16949.

 

Cum se pot aplica aceste standarde a prezentat și Mihai Berzava, CEO în compania Kuka Systems din Sibiu. Vizita la Kuka a constituit deschiderea conferinței. Mihai Berzava le-a oferit participanților o scurtă prezentare a dezvoltării companiei, înainte de a-i invita la un tur ghidat prin producție. Kuka este o companie germană care se numară printre cei mai importanți producători de sisteme de automatizare pentru industria auto.

 

“Calitatea este responsibilitea fiecăruia dintre noi.” Cu aceste cuvinte a încheiat Werner Seeger conferința din acest an. El a mai amintit cum a fost organizat primul eveniment în 2006, iar după o pauză, a reluat organizarea în 2011, și de atunci, Sibiu Qality Days a avut loc in fiecare an, devenind o tradiție. “Așa am ajuns la a 7-a ediție și a 6-a consecutivă”, a spus Werner Seeger. Este deja stabilită și data celei de-a 8-a ediții. Sibiu Quality Days 2017 va avea loc în data de 16 și 17 noiembrie 2017.

 

Sursă: Transilvania Business 66, p. 29

 

Workshop-uri

 

Discurs de specialitate

Provocări în privința investițiilor: ↓Încasări↑Cheltuieli↑Prețuri↓Dobânzi↓Randament!

 

Referent: Gerold Schlegel

Fondator Gerold Schlegel AG, Financial Coach

 

Bancnotele, cum ar fi Lira sterlină, USD și EURO au pierdut între 50 – 98% din valoare de la introducerea lor, respectiv de la sfârșitul standardului de aur. Sistemul bancar din Europa se prăbușește. Salvarea băncilor cu ajutorul BCE a devenit inevitabilă. Puțin cunoscut este faptul că băncile centrale ale Europei cât și ale Japoniei, împreună producă lunar bani echivalent cu o producție anuală de aur (2015 cca 3.000 t). Este evident faptul că băncile centrale au nevoie de un preț ridicat de aur, astfel încât acestea să poată reorganiza sistemul financiar. Veniturile și cheltuielile precum și datoriile statelor au adoptat rapoarte imense. Dacă vreau să-mi păstrez averea în acest mediu, trebuie să mă protejez înainte de a începe prăbușirea sistemului.

 

 

Workshop I

Gestionarea proceselor sprijină satisfacția clientului. Ce urmează a fi luat în considerare?

 

Referent: Dr. Liviu Bărnuțiu
Head of Quality Europe, Key Safety Systems

 

Toate sistemele de management al calității sunt axate pe satisfacția clienților. Procedurile definite împreună cu procesele standardizate sunt cele care contribuie la realizarea și atingerea obiectivelor date de către client. În majoritatea cazurilor aceste tehnici conduc la un nivel mai ridicat de satisfacție al clientilor deoarece aceste produse / procese sunt astfel dezvoltate încât nu numai că satisfac cerințele clientului din punct de vedere calitativ ci și din punct de vedere al livrărilor. Deci există multe etape de implementare a unui sistem de management al caliltății.

 

În acest workshop se dorește discutarea a 6 etape esențiale pentru îndeplinirea cerințelor clientului din punct de vedere al sistemului de management al calității.

 

 

Workshop II

Analiza defectelor returnate în garanție – proces proactiv și predictiv, parte integrantă a sistemului de management al calității

 

Referent: Cristian Bragă

Director Calitate, SC Preh Romania SRL

 

În perspectiva extinderii continue a garanției automobilelor ca instrument de marketing pentru majoritatea producătorilor auto, procesul de analiză a defectelor returnate în garanție – un proces deopotrivă proactiv și predictiv – trebuie să facă parte din sistemul de management al calității furnizorilor de componente auto. Acest proces implică o concentrare pe dezvoltarea procedurilor, dar și a personalului în ceea ce privește analiza și diagnosticarea defectelor din garanție, o mare atenție fiind acordată subprocesului NTF (no trouble found – nu au fost detectate probleme), a criteriilor care trebuie să declanșeze startul acestui subproces.

 

Acest workshop își propune să prezinte suportul adus de standardul VDA Field Failure Analysis și să faciliteze schimbul de experiență în ceea ce privește cerințele specifice producătorilor de automobile pe acest domeniu. Studiul de caz va concretiza descrierea procesului de analiză a pieselor din garanție pe structura standardului menționat.

 

 

Workshop III – nu mai sunt locuri disponibile

Managementul personalului înseamnă gestionarea calității


Referent: Werner Seeger

Organization- and Personal Developer, Senior Consultant WSQR srl

 

Companiile de succes cu o strategie durabilă a personalului, lucrează mai eficace și mai eficient. Ele iau în considerare dinamica pieței, schimbările în ceea ce privește produsele și serviciile cât și influențele regionale într-o lume globalizată. Importante sunt, așadar, și nevoile în schimbare ale angajaților în procesul de muncă. Astfel, o strategie clară de resurse umane oferă o bază esențială pentru un management al calității de succes.


Participanții workshopului vor învăța ce factori cheie ar trebui luați în considere într-un proces durabil de resurse umane pentru a crește competitivitatea companiei.

 

 

Workshop IV – nu mai sunt locuri disponibile

Managementul riscului din perspectiva noilor cerințe ale standardelor ISO 9001 și ISO/TS 16949

 

Referenti: Dorin Herban, Liviu Țuicu

Dorin Herban, Director Inginerie Industrială, SC COMPA SA Sibiu, România

Liviu Țuicu, Director Calitate-Mediu, SC COMPA SA Sibiu, România

 

Modificările aduse recent standardului ISO 9001 (în ediția din anul 2015) precum și cele avute în vedere pentru următoarea ediție a standardului ISO/TS 16949 readuc în centrul atenției abordarea managementului sistemelor de calitate din perspectiva identificării, cuantificării, evaluării și analizei riscurilor asociate fiecarui element de sistem sau proces.

 

Acest atelier de lucru își propune să aducă o primă clarificare a modului în care se poate aborda implementarea managementului riscului din perspectiva respectării și conformării cu noile cerințe ISO 9001 și ISO/TS 16949. În cadrul atelierului de lucru se va lua ca exemplu aplicarea managementului riscului în procesul de auditare. Se va folosi ca referință standardul ISO 19011:2011 ce prezintă recomandări cu privire la efectuarea auditurilor. Ca referințe secundare se vor folosi standardele ISO 31000:2009 și IEC/ISO 31010:2011 care prezintă reglementări și metode specifice legate de managementul riscurilor.

 

Referenți

 

Gerold SchlegelGerold Schlegel este specialist în domeniul asigurărilor, expert în planificarea financiară și Certified Financial Planner (PCP) cu peste 30 de ani de experiență în consilierea persoanelor fizice și juridice. În ultimii ani, a fost preocupat cu construcția și operarea unui Single Family Office. Astăzi, el este responsabil pentru customer service, selecția managerilor de active, strategii de investiții și organizarea de evenimente.

 

7519Dr. Liviu Bărnuțiu și-a format cunoștințele de bază în domeniul calității la Takata Petri România unde a contribuit la implementarea sistemului de calitate ISO/TS16949. După 12 ani de experiență în domeniul calității și câteva cursuri de formare în domeniul managementului de calitate în anul 2014 a debutat ca și consultant pe proiecte de “Problem Solving” realizate cu succes la câteva firme din industria automotive. Din 2015 este directorul de calitate pe Europa la Key Safety Systems, unde răspunde de menținerea sistemului de calitate ISO/TS16949.

 

Christi_BragaCristian Bragă și-a început activitatea ca electronist, în 1987, într-una din fabricile de automobile din România, la ARO Câmpulung. În cei peste 22 de ani de experiență în automotive, a coordonat și dezvoltat echipele de calitate din diferite organizații din România, precum și în Paraguay, implementând sau dezvoltând sisteme de răspuns rapid la problemele de calitate. Este certificat VDA 6.3, ISO/TS 16949, ISO 26262, VDA PSB, Green Belt Six Sigma.

 

7519Werner Seeger dispune de mulți ani de experiență și lucrează din anul 1994, cu succes pe plan internațional, în următoarele domenii: introducerea, reorganizarea și punerea în aplicare a sistemelor de management, dezvoltarea personalului și a organizațiilor, managementul și optimizarea proceselor, managementul de proiect, managementul interimar și formarea cadrelor de conducere.

 

Liviu_TuicuLiviu Țuicu și-a inceput cariera în domeniul calității în 2003 în cadrul societății Compa Sibiu. La scurt timp a fost promovat ca manager de calitate în diferite centre de profit ale firmei, participând în 2004 la acreditarea ISO 14001 și ISO/TS16949 a companiei. Din 2014 ocupă funcția de Director de Calitate Compa, una dintre puținele societăți de succes cu capital autohton. Pe parcursul celor 13 ani de activitate a colaborat cu foarte mulți clienți, menținând și îmbunătățind performanța societății. Este certificat 6 Sigma Green Belt.

 

Dorin_Herban

Dorin Herban este din ianuarie 2016 Director de Inginerie Industrială în cadrul SC COMPA SA Sibiu, având în aria de responsabilitate managementul programului de reducere a costurilor de fabricație. Anterior a ocupat funcția de Director de Calitate-Mediu în cadrul aceleiași companii. El are o lungă experiență în managementul proiectelor, obținută ca responsabil cu industrializarea echipamentelor de echilibrare a turbosuflantelor în cadrul Honeywell Turbo Technologies și ulterior ca șef de proiect în cadrul Renault Technologie Roumanie.

 

Sponsori ai Sibiu Quality Days 2016

 

Flaro Prod

 

Flaro ProdAm fost o firma de productie inca de la inceputurile existentei micii societati private Graziosa Mill in 1922. Pe atunci, arhivele vremii mentionau ca si obiect principal de activitate “productia de plicuri si hartie de scrisori”, domeniu care s-a dezvoltat firesc in urmatorii ani, evoluand treptat si dand consistenta brandului Flaro pe piata romaneasca de papetarie si nu numai.

 

Astazi abordam domenii indraznete, cum sunt industria auto sau electrotehnica, provocari pe care ni le asumam cu curaj, domenii de top in industria romaneasca si mondiala, care situeaza o firma de productie la un nivel de excelenta.

 

Compania Flaro Prod isi desfasoara activitatea in Sibiu, locatie din care deservim piata nationala si internationala – Europa, SUA, China. Domeniul auto, cu un procent de reprezentare de 65% in cifra de afaceri a firmei, reprezinta principalul vector de dezvoltare, in crestere continua.

 

Activitatea de export a companiei se raporteaza in special la nivelul productiei de componente auto si reprezinta peste 50% din totalul cifrei de afaceri, trendul fiind unul ascendent, in conditiile unui business in continua dezvoltare.

 

Dispunem de un sistem de management al calitatii ISO 9001 si indeplinim standardele calitatii corespunzatoare furnizorilor in industria auto, conform ISO TS 16949. Nu in ultimul rand, intentionam sa implementam in cel mai scurt timp cerintele Sistemului de Management al Mediului ISO 14001, in vederea unui management proactiv al impactului organizatiei asupra mediului.

 

Dotarea tehnica a companiei este moderna: folosim echipamente de injectie performante, dotate cu perifericele necesare, prese automate si instalatii de galvanizare in tamburi.

 

Serviciile oferite includ prelucrarea prin injectie a maselor plastice, prelucrari metalice prin stantare si indoire la rece, acoperiri metalice, strunjire CNC, tampografiere, asamblare manuala, prelucrarea prin sudare a foliei PVC.
Gama de produse include: repere complexe pentru sistemul de iluminat al masinii, sistemul electric, cutia de viteze, repere care contribuie la securitatea în mers a autovehicului si multe altele, produse destinate domeniului electrotehnic, dar si accesorii pentru birou, rechizite scolare, articole promoţionale, articole de mercerie şi uz gospodaresc.

 

Aflaţi mai mult despre Flaro Prod

 

KUKA Systems Group

 

KUKA Systems SRL Sibiu face parte din Grupul KUKA Systems, unul dintre furnizorii lider de servicii de inginerie pe piaţa mondială şi unul dintre producătorii lideri de sisteme automate de producţie. Clienţii noştri sunt companii din domeniul industriei automotive, aerospaţiale şi energetice. Sfera noastră de performanţă cuprinde produse şi servicii pentru aproape toate aplicaţiile din prelucrarea industrială a materialelor metalice sau nemetalice.

 

Cu 5800 de angajati în peste 15 ţări fiecare companie lucrează pentru soluţiile de producţie din viitor.

In cadrul filialei KUKA Systems SRL din Romania, are loc productia, montajul, precum si instalarea electrica si pneumatica a sculelor de prindere, asa numitele Orange Tools. In a doua etapa urmeaza kit-urile pentru graifare si cadre de prindere, piesele de contur si piesele individuale de productie.

 

Filiala romaneasca a KUKA se afla in Sibiu, vechiul Hermannstadt, un oras in care exista fabrici de productie si multe alte companii germane.

 

Aflaţi mai mult despre KUKA Systems