2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016

Retrospectivă la Zilele Calităţii la Sibiu – ediţia a 3-a pe 9 – 10 noiembrie 2012

Sibiu Quality Days 2012 – Conferinţa de specialitate pentru Managementul Calităţii din România

 

“Managementul calității este ca o poliţă de asigurare”, a susţinut Seeger. “Acesta reduce riscul unei companii, mai ales în vremuri dificile economic, așa cum vedem din nou în Europa.” Cum a reuşit cu succes să-şi conducă compania Continental Automotive Systems de la Sibiu în ciuda turbulenţelor a arătat Oswald Kolb, director general al Continental Automotive Systems, cu ocazia deschiderii celei de-a treia ediţie ale Zilelor Calităţii de la Sibiu.

 

Aproximativ 30 de participanți au participat la conferința dedicată Managementului Calităţii cu motto-ul “Managementul Calității.Cheia succesului – procese eficiente cu interfețele reglementate în parte “. Companii de top din sectorul automobilelor ca Continental Automotive Systems, Bosch Rexroth, Wittenstein, Hartmann şi Mecanofin şi-au trimis responsabii pentru calitate la a treia ediţie a Sibiu Quality Days care s-a desfăşurat în data de 9 și 10 noiembrie la Sibiu.

 

Conferința a fost organizată de compania de consultanță Werner Seeger Qualitätsmanagement Romania (WSQR), cu sediul în Cisnădioara. “Dorim să promovăm calitatea la companii din ţară. Acesta este un factor de succes în competiția internațională, cum dovedeşte Continental, dar este şi important pentru firmele românești“, a declarat Werner Seeger, director general al WSQR.

 

Pe calitate se bazează şi Cristian Şuteu, director general al SC Autonova S.A. din Satu Mare. Şuteu este unul dintre referenţi dei la conferinţă. Alături de el şi-au împartăşit experienţele Ernst Holzheimer, fostul director general de la Eybl Automotive din Timișoara, Christian Curec, Plant manager la Prevent, Radu Ghiţa, manager de calitate la Eduard Hartmann România din Cisnădie, şi Dr. Raluca Oprişiu, avocat la biroul de avocatură Stalfort.

 

Le mulțumim tuturor participanților și așteptăm cu nerăbdare să vă vedem din nou la următoarea ediţie a Zilelor Calităţii de la Sibiu.

 

 

Sibiu Quality Days 2012 au inceput cu vizitarea companiei Continental Sibiu. Prezentarea companiei tinea domnul Oswald Kolb. Sala plina la Hotel Hilton din Sibiu. Christian Curec tinea un workshop pe tema "Lean, Continous Improvement & Six Sigma". Intr-o pauza Werner Seeger sustina un interviu pentru revista Transilvania Business. Radu Ghita vorbea despre riscurile la relocarea unor proces de productie. Cristian Suteu din Satu Mare explica strategia sa legat de managementul calitatii. Dr. Raluca Oprisiu de la Stalfort informa despre managementul de raspundere. Workshop-ul lui Christian Curec. La workshop-ul lui Radu Ghita trebuia sa se implice participantii. Sala mare era rezervata pentru Cristian Suteu. Distractie la seara comuna dupa munca zilei.

 

Workshop-urile

 

Lean, CI & Six Sigma – One of a kind.

Referent: Christian Curec,

Plant Manager S.C. Prevent Automotive România, Timişoara

 

În lupta permanentă pentru eficientizarea proceselor de producţie cât şi a proceselor de suport conexe care se desfăşoară în cadrul unei firme au apărut noi instrumente:

 

  • CI – Îmbunătăţirea Continua a proceselor;
  • Lean Manufacturing – întrodusă în anii 1990 prin Toyota Production System;
  • Six Sigma – concept dezvoltat în 1986 de Motorola ca pilon central in managementul strategic al unei firme;

 

În momentul de faţă mulţi manageri îşi pun întrebări de genul:

 

  • Care din aceste sisteme este mai eficient?
  • Pentru care procese se pot aplica cu succes acest tip de instrumente?
  • Care din instrumentele de mai sus este cel mai potrivit pentru un anumit proces?
  • Se pot crea sinergii între aceste instrumente pentru a obţine un progres maxim?

 

Workshop-ul încearcă să răspundă la o parte din întrebările legate de aceste sisteme şi modul lor de implementare.

 

Riscurile la relocarea de procese

Referent: Radu Ghiţă,

Production Line Manager, Eduard Hartmann România, Cisnădie

 

În calea succesului stă de cele mai multe ori relocarea producţiei către Europa de Est. Planificarea detaliată, identificarea proceselor ce susţin relocarea către noua locaţie constituie un punct important în atingerea obiectivelor oricărei organizaţii. Workshop-ul propune identificarea riscurilor asociate interfeţelor dintre procese respectiv măsuri convenite pentru a preîntâmpina dificultăţile la nerealizarea obiectivelor organizaţiei. O dezbatere detaliată ce permite abordarea riscurilor asociate relocării producţiei.

 

Managementul calităţii şi calitatea managementului: un simplu joc de cuvinte?

Referent: Cristian Şuteu,

General Manager Autonova, Satu Mare

 

Dacă din punctul de vedere al managementului calităţii există numeroase standarde, proceduri, instrucţiuni, demersuri oficializate care reglementează modul de desfăsurare a acestuia, managementul general al unei firme nu este nici pe departe atât de reglementat. Calitatea managementului general depinde de calitatea managerilor.

 

Workshop-ul îşi propune, într-un sistem interactiv, să identifice modul în care, unele demersuri oficializate şi arhicunoscute în sistemul calităţii, pot fi preluate şi adaptate în managementul general al unei companii (prezentarea unui studiu de caz).

 

Designul proceselor de sprijin

Referent: Werner Seeger,

CEO, Werner Seeger Qualitätsmanagement România, Cisnădioara

 

Procesele de sprijin, furnizează infrastructura necesară pentru organizarea procesului. Ele servesc, prin urmare, realizarea eficientă a activității de bază, valoarea adăugată, precum și procesele de management. Din nou, există o cerință ca planificarea, execuția și controlul să urmeze în mod constant cerințele de eficiență și eficacitate. Workshop-ul se va concentra pe impactul și posibilitățile de proiectare a proceselor de sprijin pentru a îmbunătăți procesele de valoare adăugată.

 

 

Discurs de Specialitate

(în limba română)

Integrarea managementului de răspundere în sistemul de management al calităţii – cauzele, consecințele și prevenirea cazurilor de răspundere

Referent: Dr. Raluca Oprişiu

Avocat, Stalfort, Sibiu

 

Managementul de răspundere și managementul al calității merg împreună. În prelegerea sa, dr. Oprişiu va explica cauze relevante ale răspunderii și temeiurile juridice. Aceasta diferențiază termenii de răspunderea pentru neconformitate şi garanţie precum şi răspunderea pentru produse. Ea va prezenta, de asemenea, consecințele juridice cu privire la răspundere şi litigii potrivit dispoziţiilor legale actuale şi viitoare (NCPC). Discursul va fi completat cu informații privind consecințele de răspundere indirecte, cum ar fi răspunderea gestionării, răspunderea angajaților și probleme de gestionare a riscurilor în cadrul companiei și externalizarea activităților.

 

 

Referenţi

 

Christian CurecChristian Curec este unul dintre cei mai experimentaţi manageri din industria românească de automobile, domeniu în care lucrează de 14 ani. În anul 2000 a ocupat prima sa poziţie de manager de calitate la Lipoplast SRL. După scurt timp a preluat responsabilitatea pentru întreg departamentul de calitate al companiei. În timpul ultimului deceniu a lucrat cu o gamă largă de sisteme de management, variind de la sisteme de răspindire largă, cum ar fi ISO 9001 sau ISO/TS 16949, la sisteme foarte specifice, cum ar fi CCC (China Quality Certification) şi Arai (Indien Quality Certification). Curec este în prezent plant manager la SC Prevent Automotive România.

 

 

Radu GhitaRadu Ghiţa a luat contact prima dată cu industria producătoare de componente auto pentru scurt timp la Kuhnke Romania.  Mergând în aceeaşi direcţie, susţine activ transferul de producţie al firmei Eduard Hartmann Romania unde activează şi în prezent. În prezent este inginer de proces, reuşind să aşeze sub aceeaşi „umbrelă” atât termenele de livrare, buna funcţionare a maşinilor cât şi managementul resurselor umane în cadrul propriei linii de fabricaţie. Posedă certificat de auditor intern ISO 9001, ca auditor intern conform ISO/TS 16949 VDA 6.3 şi este formator de auditor de proces conform VDA 6.3.

 

 

Cristian SuteuCristian Şuteu şi-a desfăşurat activitatea, înca din 1990, la firme din domeniul auto, iar în perioada 2001-2007, fiind director de calitate, a fost împlicat în implementarea demersurilor de calitate specifice firmelor din domeniul auto. În prezent activează în domeniul consultanţei pentru împlementarea cerinţelor standardelor ISO 9001:2007, ISO/TS 16949:2002, ISO 14001:2004, OHSAS 18001:2007. Şuteu a urmat mai multe sesiuni de instruire in România, Franţa şi Germania pentru demersurile specifice impuse de ISO/TS 16949:2002. Este colaborator al WSQR din anul 2008.

 

 

Werner Seeger

Werner Seeger a început ca lăcătuș mecanic calificat și lucrează de 25 de ani în domeniul Asigurării Calităţii / Managementul Calităţii. După ocuparea unor poziţii de conducere în diferite branșe ale acestui domeniu, acţionează din 1994 independent ca și consultant, trainer și manager interimar și este Senior Consultant pentru Organizarea Proceselor. A parcurs formările Societăţii Germane pentru Calitate (DGQ) până la EOQ Quality Manager și EOQ Quality Auditor. În calitate de director a Werner Seeger Managementul Calităţii conduce organizarea „Sibiu Quality Days“.

 

 

Dr. Raluca OprisiuDr. Raluca-Isabela Oprişiu conduce biroul Stalfort din Sibiu şi dispune de o experienţă îndelungată în ceea ce priveşte acordarea de consultanţă pentru investitori străini în domeniul dreptului societar, dreptului contractelor şi al dreptului insolvenţei. În ultimii ani a publicat numeroase articole şi a ţinut prezentări în Germania şi în România cu privire la aspecte practice relevante ale ramurilor de drept sus-menţionate. În spiritul şi tema prezentei conferinţe, referenta se ocupă cu precădere de consecinţele şi implicaţiile noului Cod Civil asupra relaţiilor contractuale şi cazurilor de răspundere.

Sponsori

 

Star Transmission

 

STAR TRANSMISSION CUGIR S.R.L. (STC) este un furnizor internaţional de componente pentru industria de automobile. STC produce roţi dinţate, arbori, alte componente pentru motoare, cutii de viteză şi casete de direcţie precum si montajul cutiilor de viteza. De asemenea execută componente pentru dispozitive şi oferă servicii de inginerie.

 

Ca întreprindere mixtă între Daimler AG, Compartimentul de producţie cutii de viteză şi Ministerul Industriilor din România îmbinăm la locaţia Ardeal Know-how-ul ambilor parteneri în ceea ce priveşte prelucrarea metalelor, cu avantaje locale pentru dezvoltarea economică.

 

Star Transmission

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bosch Rexroth

 

Bosch Rexroth AG este unul dintre liderii mondiali în domeniul tehnologiei de acţionare şi control. Sub marca Rexroth, compania are peste 500.000 de clienţi cărora le furnizează soluţii individuale de acţionare, control şi mişcare. Bosch Rexroth este partener pentru Aplicaţii mobile, Aplicaţii pentru utilaje şi inginerie, Automatizări industriale şi energii regenerabile. Compania oferă soluţii personalizate adaptate la nevoile şi specificaţiile fiecărei pieţe în parte. Sub sloganul The Drive & Control Company, Bosch Rexroth dezvoltă, produce şi distribuie componentele şi sistemele sale în peste 80 de ţări. Cu cei 38.400 angajaţi ai săi, Bosch Rexroth, parte a grupului Bosch, a realizat în 2011 o cifră de afaceri de aproximativ 6,4 miliarde de euro. Pentru mai multe informaţii, accesaţi www.boschrexroth.com

 

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii și servicii. Potrivit datelor preliminare, peste 300.000 de angajați în domeniile tehnologiei auto și industriale, bunurilor de larg consum și echipamentelor pentru construcţii au generat vânzări de 51,4 miliarde de euro în anul fiscal 2011. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH și peste 350 de filiale și companii regionale din peste 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali și de service, Grupul Bosch este reprezentat în aproximativ 150 de ţări. Această reţea internaţională de dezvoltare, producţie și vânzare se află la baza creșterii continue. În 2011, Bosch a cheltuit mai mult de 4 miliarde de euro pentru cercetare și dezvoltare și a înregistrat peste 4.100 de patente pe plan internaţional. Prin toate produsele și serviciile sale, Bosch sporește calitatea vieţii prin oferirea de soluţii care sunt atât inovatoare, cât și utile. Pentru mai multe informaţii, accesaţi www.bosch.com, www.bosch-press.com

 

Prin deschiderea unei noi fabrici la Blaj, în luna mai 2007, Bosch Rexroth şi-a extins capacitatea de produţie în domeniul tehnicii liniare. În următorii ani fabrica a fost în continuă extindere; în prezent în Blaj sunt cca. 580 de angajaţi. În anul 2010 Bosch Rexroth a construit în România o reţea de distribuţie la nivel national, astfel încât acum clienţilor li se pot oferi sfaturi mai rapide şi personalizate. Bosch Rexroth SRL vă oferă atât componente Rexroth cât şi consultanţă tehnică profesională.

 

Bosch Rexroth

 

 

 

 

 

 

KC & Partner

 

KC & Partner este o societate de consultanță dedicată Industriei Auto având birouri în România, Ungaria, Cehia și Germania. Consultanții din cadrul societății au experiență practică în relația cu OEM-urile, cunoștințe specifice prind cerințele OEM-urilor și cunoștințe specifice privind produsele și procesele de fabricație din cadrul Industriei Auto.

 

Serviciile furnizate de KC & Partner cuprind: Consultanță în Management având ca obiectiv Optimizarea Proceselor Operaționale; Metodele Calității având ca obiectiv Implementarea ”Core Tools” și a Instrumentelor Calității în activitățile zilnice; Prevenirea în Dezvoltarea Produsului având ca obiectiv Identificarea Riscurilor Proiectului în Etapele de Dezvoltare ale Produsului și Procesului; Standardizarea Proceselor Operaționale având ca obiectiv Alinierea acestora cu Cerințele Industriei Auto.

 

KC & Partner și Korn Consult au implementat proiecte în Europe – Germania, Franța, Polonia, Cehia, Slovenia și România; America – SUA și Mexic; Africa – Africa de Sud; Asia – China și Coreea, ceea ce dovedesc flexibilitatea echipei și disponibilitatea acesteia pentru a asigura suportul necesar clienților ce au ca obiectiv îmbunătățirea performanțelor!

 

”Calitatea nu este accidentală, ci este rezultatul unei afaceri performante”

Motto of German version available on the web page www.korn-consult.de

 

Logo KC & Partner

 

 

 

 

 

 

QSW Romania

 

Logo QSW

 

 

 

 

 

 

 

Continental

 

Cu o cifră de afaceri de 30,5 miliarde de euro în 2011, Continental se numără printre cei mai importanţi furnizori pentru industria auto la nivel mondial. Cu produsele sale din domeniul sistemelor de frânare, al sistemelor şi componentelor de propulsie şi de rulare, instrumentare, soluţii infotainment, sisteme electronice pentru autovehicule, anvelope şi produse tehnice din elastomeri, Continental îşi aduce contribuţia la siguranţa deplasărilor şi la protecţia climei. În Sibiu Continental are peste 1 .800 de angajaţi, în Plant și în Centrul de Cercetare și Dezvoltare.

 

În centrul de cercetare și dezvoltare din Sibiu sunt angajaţi 400 ingineri în 5 departamente: Electronic Braking System, Advanced Driving Assistance Systems, Chassis Components, Body and Security, Transmission. Fiecare echipă implicată dezvoltă componente și sisteme pentru diferite părţi ale mașinii precum sisteme de frânare electronice și hidraulice, suspensii pneumatice din dotarea mașinilor clasei de lux, unităţi de control electronic al scaunelor, oglinzilor, geamurilor, ușilor și chiar și tehnologii futuriste precum pachete Lane Assist, Adaptive Cruize Control și City Safety.