2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016

Retrospectivă la Zilele Calităţii la Sibiu Ediţia 2011

Managementul calităţii este un subiect care devine din ce în ce mai important în companiile române. Acest lucru s-a evidenţiat la discuţiile din cadrul celei de-a 2-a ediţii a Zilelor calităţii Sibiu, care au avut loc pe 4 și 5 noiembrie.

 

Aproximativ 30 de participanţi au luat parte la conferinţa cu tema „Produse de calitate optimală și procese stabile – factorile de succes pentru calitate“. Ei au venit din rândul unor companii de top din sectorul automotive, cum ar fi Continental Automotive Systems, Bosch Rexroth, Wittenstein, Hartmann și Mecanofin, care și-au trimis responsabilii cu managementul calităţii.

 

Conferinţa a început cu o vizită a halelor de producţie ale firmei Flaro Prod din Sibiu. Concomitent cu deschiderea conferinţei directorul, Ştefan Almășan, și-a primit certificatul ISO/TS 16949. Până la începutul verii furnizorul auto a parcurs procesul de certificare, care a fost finisat cu succes, cu sprijinul firmei Werner Seeger Managementul Calităţii.

 

După vizitare a început conferinţa efectivă la hotelul Ibis. Referenţii noștri Petra Cioran, șef al departamentului de calitate la Quin România SRL, Mihai Eţcu, consultant la HR Analytics, Werner Seeger, director al Werner Seeger Managementul Calităţii, și Augustin Moldovan, șef de asigurare a calităţii la Hartmann România, au introdus participanţii în subiect.

 

Temele prezentate au fost „Scăderea riscului, îmbunătăţirea calităţii și a organizaţiei cu ISO/TS 16949!“, „Mai multă eficacitate și eficienţă prin procese reglementate!“, „Conducerea ca instrument pentru motivaţia angajaţilor“ și „Orientarea spre client, cheia succesului“, care au fost prelucrate în detaliu în a doua zi a Zilelor Calităţii în patru ateliere de lucru. În plus, avocatul Dr. Julian Teves a informat despre răspunderea juridică a întreprinderilor.

 

Presa sibiană a relatat pe larg despre conferinţă și organizatorul său Werner Seeger.

O selecţie a rapoartelor din presa vă sunt prezentate pe site-ul companiei noastre.

 

 

Organizatorul Werner Seeger i-a întîmpinat pe participanții.Referenţii noştri: Mihai Eţcu, Augustin Moldovan, Petra Cioran şi Werner Seeger (de stangă).Team de la Werner Seeger Managementul Calităţii.Ștefan Almășan si Werner Seeger la vizitarea Flaro Prod.Werner Seeger Managementul Calității a consultat Flaro pe parcursul certificării TS 16949.Conferinţa de presă la deschiderea Sibiu Quality Days.Trainerul Mihai Eţcu şi-a împărţit experienţele practice cu participanţii.vParticipanţii discută cu Augustin Moldovan.Werner Seeger explică importanţa proceselor funcţionabile.

 

 

 

Workshop-urile

 

Scăderea riscului, îmbunătăţirea calităţii și a organizaţiei cu ISO/TS 16949!

Referent: Petra Cioran,

QMB – RMC, Quin Romania SRL, Brașov

 

Prin stabilirea structurii organizatorice și definirea responsabilităţilor și prin utilizarea unor instrumente și metode clar definite (proceduri), pot fi întâmpinate cerinţele crescânde ale societăţii și ale concurenţei. Sub conducerea referentei, se vor elabora și analiza / discuta posibile soluţii practice.

 

Mai multă eficacitate şi eficienţă prin procese reglementate!

Referent: Werner Seeger,

Administrator și Senior Consultant, Werner Seeger Managementul Calităţii România, Cisnădioara

 

Indiferent de dimensiunea unei întreprinderi, procesele reglementate sunt un garant de succes pentru o eficienţă și eficacitate continuă. Exigenţele crescânde ale pieţei şi implicit ale clienţilor impun cerinţe majore atât managementului cât şi angajaţilor unei companii. Sub conducerea referentului se vor elabora la comun factorii esenţiali în scopul unui proces de management util, cât și posibile soluţii practice.

 

Conducerea ca instrument pentru motivarea angajaţilor

Referent: Mihai Eţcu,

Consultant și Specialist pentru Conducere, HR Analytics, Sibiu

 

Într-o lume a afacerilor tot mai competitivă și imprevizibilă, un personal motivat este vital pentru orice organizaţie care dorește să fie performantă. De aceea, știinţa de a-i motiva pe cei din jur a devenit esenţială pentru orice manager iar atitudinea managerilor influenţează puternic comportamentul motivaţional. Participând la acest workshop vom analiza împreună tipurile de motivaţie şi vom vedea cum putem evalua nivelul de motivare al indivizilor și al echipei, cum putem preveni demotivarea dar și cum putem recompensa performanţele într-un mod eficient.

 

Orientarea spre client, cheia succesului

Referent: Dipl. Ing. Augustin Moldovan,

Responsabil Management Calitate la Hartmann Romania SRL, Cisnădie

 

Cauzele pentru o orientare către client deficitară deseori se regăsesc în „cultura întreprinderii“, în structura organizaţională, dar și în procesele insuficient de efective și netransparente ale organizaţiei. În ce măsură sunteţi orientaţi spre client? De multe ori se confirmă faptul, că nu sunt exploatate toate posibilităţile de optimizare a orientării spre client / a satisfacerii clientului. Inventarierea şi analizarea regulată și sistematică a dorinţelor, necesităţilor și așteptărilor clienţilor, precum şi implementarea în produse, servicii şi procese interactive sunt decisive. Sub conducerea referentului se vor elabora și discuta

aspecte și soluţii practice.

 

„Răspunderea juridică a întreprinderilor”

Referent: Dr. Julian Teves

Avocat, Teves Rechtsberatung, Sibiu

 

Odată cu constituirea unei firme este posibilă răspunderea juridică de drept societar a acesteia fie ca entitate juridică de sine stătătoare, fie ca cea a organelor sale de conducere. Răspunderea juridică poate interveni atât în faza de constituire, dar mai ales în faza de funcţionare a unei societăţi pe diferite niveluri. În cadrul acestui discurs de specialitate se prezintă tema din perspectiva diferitelor aspecte și ramuri de drept aplicate.

 

 

Referenţi

 

Petra CioranPetra Cioran conduce departamentul de Managementul calităţii dintr-un concern din industria automobilistică cu 3 amplasamente în România. În total are în spate o experienţă de 14 ani în domeniul asigurării calităţii în companii din industria automobilistică. Experienţa practică îndelungată în Managementul calităţii îi sunt dovedite și în cariera de auditor VDA conform TS 16949 și în activitatea sa plină de succese în calitate de Responsabil managementul calităţii. Ca sarcină de bază este realizarea și punerea în practică a documentaţiei de sistem pentru ISO TS 16949. În calitate de consultant și auditor, Petra Cioran a sprijinit cu succes numeroase instituţii din diverse ramuri industriale în calea lor către certificare conform DIN EN ISO 9001/ ISO/TS 16949. Capacitatea și disponibilitatea ei de a oferi competent consultanţă clienţilor în funcţie de cerinţele specifice ale acestora a dovedit-o de mai multe ori pentru Werner Seeger Managementul Calităţii. Din anul 2006 Petra Cioran face parte din echipa Werner Seeger Managementul Calităţii pentru consultanţă și instruiri în domeniul sistemelor QM, pentru instituţii din toate ramurile industriei. Convinge prin modul ei deschis de a fi.

 

Werner Seeger

Werner Seeger a început ca lăcătuș mecanic calificat și lucrează de 25 de ani în domeniul Asigurării Calităţii / Managementul Calităţii. După ocuparea unor poziţii de conducere în diferite branșe ale acestui domeniu, acţionează din 1994 independent, cu succes, ca și consultant, trainer și manager interimar și este Senior Consultant pentru Organizarea Proceselor. A parcurs formările Societăţii Germane pentru Calitate (DGQ) până la EOQ Quality Manager și EOQ Quality Auditor și lucrează, printre altele, ca 3rd party Auditor în industria auto. În calitate de director a Werner Seeger Managementul Calităţii conduce organizarea „Sibiu Quality Days“.

 

Mihai EtcuMihai Eţcu administrează biroul HR Analytics din Sibiu, începând cu anul 2005. Activitatea profesională a început-o în anul 2001, în cadrul unei organizaţii non-guvernamentale și a fost implicat în diverse proiecte, în calitate de consultant extern pentru firme de consultanţă în domeniul resurselor umane. În cadrul HR Analytics, Mihai a fost implicat în proiecte de recrutare, evaluare, training și teambuilding pentru companii multinaţionale din diverse domenii. Începând cu 2008, Mihai este implicat cu precădere în programe de dezvoltare individuală sau a echipelor (comunicare, managementul timpului, leadership și management). Mihai a urmat un program Train of Trainers în anul 2002, apoi între 2000 – 2004 o formare în psihoterapie de grup iar începând cu anul 2008 urmează un program de formare pentru „Practitioner Coach“ în cadrul Noble Manhattan Coaching Institute U.K.

 

Augustin MoldovanAugustin Moldovan și-a format cunoștinţele de bază în domeniul calităţii la Oltchim, unde a contribuit în cadrul serviciului de calitate semnificativ la implementarea ISO 14001 (Oltchim fiind atunci prima firmă de producţie românească certificată extern) și Total Quality Management. În anul 2000, după un stipendiat de formare în mangementul calităţii / mediului în Germania, a debutat ca și consultant calitate – mediu cu proiecte de consultanţă realizate cu succes la diverse companii române.
Din 2004 este șeful Calităţii la Eduard Hartmann Romania. Respectarea ISO TS 16949, auditarea furnizorilor, suport tehnic la transferurile de producţie în Romania, asigurarea calităţii produselor exportate precum și pregătirea firmei în vederea auditării de către clienţi reprezintă activităţile sale principale. A publicat mai multe articole în reviste de specialitate în domeniul calităţii precum și un suport de curs in parteneriat pe managementul mediului la Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca. Din 2009 Augustin Moldovan face parte din echipa de traineri Werner Seeger Managementul Calităţii și conduce ca trainer acreditat de VDA pentru ISO/TS 16949 și VDA 6.3 seminare pe aceste teme.

 

Julian TevesDr. Julian Teves și-a început cariera, după studiul de drept economic, în 1982 ca jurist în administraţie și consilier juridic al unei întreprinderi din Sibiu. În 1998 s-a stabilit în Germania, unde a acţionat între 1990 și 1997 ca referent pentru investiţii strategice al unei întreprinderi de produse electotehnice din Herborn. Din 1997 până în 2003 a fost avocat asociat al societăţii internaţionale de avocatură Lovells în Frankfurt am Main. Din 2003 până în prezent este managing partner al societăţii civile profesionale Teves Rechtsberatung GbR în Herborn, Germania, și membru al Baroului Frankfurt am Main și al Baroului Sibiu. Deţine o vastă experienţă profesională îndeosebi în domeniul dreptului societăţilor comerciale, a dreptului comercial, a dreptului muncii și a dreptului fiscal. Autor de articole și studii de specialitate juridică publicate în România și Germania, el oferă consultanţă juridică privind activitatea de afaceri în România a numeroase firme din spaţiul vorbitor de limbă germană, în ultima perioadă și în privinţa firmelor române cu activităţi de afaceri în Germania.